Na dráte s Bašou Števulovou

piatok, novembra 25, 2016

Baša Števulová je milé, usmievavé, energické žieňa. minulosti bola slovenskou najúspešnejšou snowboardistkou. Cestovala hore dole po svete, jazdila, fotila a užívala si to, čo ju baví. V júny sa stala mamou Tobiáška a my môžeme zodpovedne potvrdiť, že túto úlohu zvláda super aj vďaka jej zmyslu pre humor, ktorý na nej milujeme. Materstvo berie s nadhľadom a nepasuje sa do role, že je najideálnejšou matkou.

                   A aká je Baška? Urobte si kávu, dajte nohy na stôl a pokecajte si spolu s nami :-)




Baši, ty nie si na Slovensku až tak neznáma osoba. Dlhé roky si našu krajinu reprezentovala v snowboardingu.  A úspešne sa ti darilo. Nechýba ti to?
- S  príchodom Tobiáška som určite neodložila snowboard niekam do pivnice. Profesionálne som prestala jazdiť už asi pred štyrmi rokmi a to mi popravde až tak nechýba, ale snowboardovať si len tak sama pre seba si budem ešte veľmi dlho. Na tohto ročnú sezónu sa mega teším, keďže pred rokom som len maximálne bežkovala. Chcela by som si možno aj odjazdiť zopár pretekov v rámci Freeride World Qualifier, tak uvidíme či sa mi to podarí. Predsa len priority sa mi teraz trošku zmenili :-)




Keď sa ti narodil syn, oznámili ste to s priateľom veľmi  originálne " Tomáš  a Báša majú Tobiáša". Vyberali ste toto krásne meno dlho?
- Ja som mala vymyslené len dievčenské mená a s chlapčenským som nepočítala :-) ...a okrem toho je u chlapcov v rámci mien oveľa menej možností. Chceli sme niečo podobné Tomášovi a Matúšovi. Z Tomáša potom vyliezlo, že on predsa chcel vždy Tobiáša, ja som veľmi rada súhlasila a moja mama sa tešila, že ho bude volať Baško :-D ( ale nevolá ho tak). Nakoniec sme si s Tomášom uvedomili, že toto meno dáva najviac zmysel, veď áno Tomáš a Báša majú Tobiáša :-D

Keď sa dnes žena stane mamou, hneď je niekam zaradená na základe toho či dojčí, či nie. Či dieťa nosí v šatke, alebo nie. Či má jej dieťa cumeľ, alebo ho nepotrebuje. Každý má potrebu druhého riešiť. Miestami je to až veľmi otravné. Vnímaš to tak tiež?
- Ó to áno!. Hlavne som prišla na to, že aké fúrie vedia ženy byť. Som v pár skupinách na FB a žasnem nad niektorými vyjadreniami ktoré si tam prečítam. V prvom rade, nech si každá matka robí čo uzná za vhodné, bez toho aby ju ostatné za to museli súdiť a odsudzovať. A po ďalšie, všetky chceme predsa pre naše deti len to najlepšie a každé dieťa je iné a má iné potreby. Tobiáš má aj cumeľ, aj prsník, aj kočík aj šatku a všetko funguje. Som zlá matka lebo ho vozím v kočíku, alebo uväzujem do šatky? Každopádne je hrozné, aké zlé vedia k sebe ženy- matky byť.



To veru vedia!  Je materstvo pre teba rovnaká dávka adrenalínu ako jazdenie? :-D
-  Keď sme čakali Tobiáška, strašne veľa ľudí malo okolo toho veľa rečí, ako nám skončili zlaté časy. Jasné, že to nie je také ako pred tým, lebo je to 1346 x lepšie a život sa nám zmenil len v tom, že máme v byte o jedného mini človeka navyše o ktorého sa musíme starať a to vie byť niekedy poriadne adrenalínové. Napríklad raz Tobčo tak veľmi plakal, až bol fialovočervený, zadúšal sa a my sme pobehovali ako šibnutí, nevedeli sme ho uťíšíť, tak sme sadli do auta a on zrazu do 3 minút zaspal :-)



Bežný deň Bašky vyzerá ako.. ? 
- O 8mej sa budíme. Chvíľku sa váľame v posteli. Potom si urobím vajíčka, alebo ideme na raňajky niekam do mesta. Potom sa túlame kade tade, poobede ak stihnem varím a večer keď Tobiho uspím, idem na tréning. Tie dni ubiehajú neuveriteľne rýchlo.

Milujeme tvoj instagram. Tvoje videá sú skvosty. A fotky ani nehovoríme. Baví ťa tento život na sociálnych sieťach však?

Video s Tobiáškom je len jedno zatiaľ a to si vymyslel Tomáš, ja som kamerovala. Ale mám veľkú radosť, že sa vám páčilo a páčia aj fotky. Sociálne siete maju svoje pre aj proti, ale to všetci vedia. Keď som snowboardovala, facebook a instagram mapoval moje cestovanie a ja som pridávala fotky späté s jazdenim. Teraz máme Tobiáška, všetko sa točí hlavne okolo neho a moje príspevky na sociálne siete sa logicky zmenili. Sociálne siete mi za tie roky dali veľa veci, myslím tých materiálnych, ale zožrali extrémne veľa času. Niekedy sa sama na seba hnevám, keď len tak listujem fejsbučik, lebo je to veľakrát strata času.

Baši si krásna žena. Naozaj.Veľmi skoro po pôrode si vyzerala úžasne. Riešila si to vôbec, alebo to išlo nejako samo? Mnoho žien sa tým trápi, áno dieťa je na prvom mieste, no je dôležité aby bola spokojná so sebou aj mama. Veď sa aj hovorí šťastná mama -šťastné dieťa.
Juuuj ďakujem vám dievčatá, ste supiš ale teda Tomáš by vám vedel povedať, koľko som sa nakvíkala doma po pôrode, že som tučná a kvíkam stále, pretože sa neviem donútiť cvičiť pravidelne a niekedy som po večeroch extrémne pažravá, už si s tým leziem na nervy. Jasné, že babätuško je na prvom mieste ale aj ja sa chcem cítiť super a aj tak vyzerať, lenže niekedy to fakt neide a ja sa napríklad prichytím s obočkom ako medveď hahaha.

  


Tobiáška obliekaš do neutrálnych, tlmených farieb. Žiaden farebný kanárik. Aj ty na sebe obľubuješ takéto tóny?

Mne sa úprimne vôbec nepáči vybláznené detské oblečenie s kadejakými potlačami a ani kanarikovskými farbami. Ale na druhú stranu sa mi ani nepáči, keď sú oblečené do super dospeláckych outfitov. Ja hlavne Tobiáška obliekam pohodlne, aby ho nič netlačilo a neškrabalo a vždy sa spýtam sama seba, či by sa mi v tom páčilo byť ako dieťaťu. No a ja sa vybláznene tiež neobliekam.

Malé dieťa zaberie dosť času. Máš čas aj na seba? Jednoducho, že len tak existuješ a nič nemusíš?

Ale áno, napríklad dnes sme s Tobiášom ležali na gauči, on spal a ja som kukala Netflix. A mám Tomáša, ktorý sa vie najlepšie o neho postarať a ja možem vybehnúť večer s babami na vínko. Samozrejme je toho času pre mňa podstatne menej, ale toho malého škriatka a čas, ktorý dávam jemu by som za nič na svete nevymenila.





S Tobiáškom nesedíš doma na zadku. Chodí s tebou všade. Už dokonca letel aj lietadlom. Ako to zvládol?
- Úplne parádne. Ono je ale asi jednoduchšie letieť s takýmto bábätkom ako už s chodiacim výmyselníkom. Ja som si zobrala so sebou autosedačku a Tobiáš spal celú cestu tam aj naspäť.

Všetko je vždy ľahšie ak je človek ľúbený a ľúbi. Je Tomáš presne tým mužom, pri ktorom si si povedala, áno toto bude otec mojich detí?
Jednoznačne! Svet by mal mať oveľa viac takých ľudí ako je on a jeho brat. A nehovorím to len preto, že je to môj priateľ, najlepší kámoš a najväčšia láska, ale preto, že je to jeden správny, férový a dobrý človek. Takých je v dnešnej dobe podľa mňa čím ďalej, tým menej.





Bude Tobiáško jedináčik? Áno, toto sa nedá úplne naplánovať, no môžeš po tom aspoň túžiť :-)
No určite by sme chceli ďalšie babätuško a kľudne aj ďalšie hahaha.




 
Tento rok to budú vaše prvé Vianoce v trojici. Bude to čarovné, tešíš sa?
Ono je to až také neuveriteľné, že vlastne budeme mať prvé Vianoce ako rodičia a že odteraz tie Vianoce pre niekoho budeme najkrajšími robiť my. Obaja sa veľmi tešíme, no a ja teda asi začnem už aj piecť tento rok, veď je najvyšší čas hahaha.

Kto je pre teba, okrem Tomáša najväčšia opora? Nejaká ženská spriaznená duša.
No kto iný ako moja mamina. Ona je neuveriteľnááááá a neviem, čo by som bez nej robila. Ja s ňou volám aj 3x denne, aj keď sa už ani nemáme o čom baviť a keď dovoláme, tak jej ešte čo to napíšem na facebook a teraz denne posielam Tobiáškové fotky. 
- Och mamy sú super! Dúfam, že aj ja budem taká supiš mamina ako je tá moja.





Šťastný je človek, ktorý sa dokáže tešiť z maličkostí. Baška je žena, ktorá si vychutnáva v živote každý moment. Hoc čo ju len tak nerozhádže. Naopak, svet vníma nádherne čisto a s úsmevom na perách


Ďakujeme

Barby a Mimi








You Might Also Like

0 komentárov

Populárne príspevky

Kolekcia ĽÚBIM ŤA

ZOBERPREČ

ZOBERPREČ